جک پالت دستی

تعمیر جک پالت دستی

تعمیرات تخصصی انواع جک پالت دستی

_

تمامی خدمات ارائه شده برای جک پالت دستی توسط مجموعه لیفت سرویس غرب با استفاده از جدیدترین تجهیزات موجود و با بکارگیری از قطعات اصلی و اورجینال جک پالت دستی انجام می شود که سبب افزایش طول عمر جک پالت ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده از طرف این مجموعه می باشد. تعمیرات تخصصی و سرویس های قابل ارائه برای انواع جک پالت دستی در مجموعه لیفت سرویس غرب به شرح زیر می باشد.

  • تعویض و تعمیر دسته جک پالت
  • تعمیر پمپ هیدرولیکی جک پالت
  • تعمیر و تعویض شفت جک پالت
  • تعویض پکینگ پمپ هیدرولیکی
  • تهیه قطعات جک پالت دستی
  • تعمیر شاخک های جک پالت
  • تعویض و تعمیر چرخ جک پالت
  • صافکاری و نقاشی قسمت های مختلف
  • جوش کاری و شاسی کشی

جهت برقراری ارتباط با واحد تعمیر سیار جک پالت دستی با شماره ۴۶۸۰۶۱۹۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

همچنین می توانید با پر کردن و ارسال فرم زیر درخواست تعمیرات خود را به مجموعه لیفت سرویس غرب بصورت آنلاین ارسال نمایید.

درخواست تعمیر جک پالت دستی

تعمیرات تخصصی انواع جک پالت دستی

_

جهت ثبت آنلاین درخواست جک پالت دستی خود می توانید از فرم روبرو استفاده کرده تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت تعمیر و یا سرویس جک پالت دستی شما اقدامات لازم را انجام دهند.
پس از ثبت درخواست خود بصورت آنلاین، کارشناسان مجموعه لیفت سرویس غرب نهایتا طی ۲۴ ساعت با شماره تماس اعلامی از طرف شما ارتباط خواهند گرفت.
جک پالت هایی که قابلیت تعمیر و سرویس در محل مشتری را دارند، پس از هماهنگی های لازم، تعمیرکار مورد نظر به محل جک پالت دستی اعزام شده و سرویس مورد نظر را روی دستگاه ها انجام می دهد و جک پالت هایی که قابلیت تعمیر و یا سرویس در محل را ندارند، پس از هماهنگی های لازم، دستگاه مورد نظر به محل مجموعه لیفت سرویس غرب منتقل شده تا کارشناسان این مجموعه اقدامات لازم را جهت رفع مشکل و یا سرویس دستگاه انجام دهند.









    جک پالت دستی

    مشخصات جک پالت دستی

    مشخصات و ویژگی های انواع جک پالت دستی

    _

    جک پالت دستی دستگاه بسیار مناسبی برای حمل انواع پالت های استاندارد می باشد. جک پالت دستی ابزاری است که برای جابه جایی، حمل و نقل، بلند کردن بار های گوناگون در مکان های مختلف نظیر انبار، کارخانه، سردخانه و مکان های دیگر استفاده می گردد. معمولا جک پالت ها برای حرکت دادن وسایل های سنگین به کار می روند و محصولات را از نقطه ای به نقطه ی دیگر بدون هیچ دردسری جابه جا می کنند. جک پالت دستی معمولا از یک سیستم جک روغنی برای بالا بردن و پایین آوردن اجسام استفاده می کند که با اعمال نیروی انسانی چه در حرکت، چه در بالابری و کنترل باربری، از طریق فعل مکانیکی و هیدرولیکی کار می کند. این وسیله را با عناوینی دیگر نیز مانند: لیفتراک دستی ، پالت بر و… می شناسند.

    انواع جک پالت دستی

    آشنایی با انواع جک پالت دستی

    _

    دستگاه جک پالت دستی بر اساس اندازه و تناژ و نوع بار به مدلهای مختلفی تقسیم بندی می شود:جک پالت استاندارد، پهن، باریک، قیچی، ترازودار، رول بر، با شاخک بلند، کم ارتفاع، گالوانیزه، استیل، با حفاظ، پالت بر سنگین، با چرخ لاستیکی، کوتاه، سنگین، برقی و … . همچنین بر اساس ظرفیت حمل به انواع جک پالت 1.5 تن، 2 تن، 2.5 تن، 3 تن، 3.5 تن و 5 تن تقسیم می شوند.

    تعمیر جک پالت تعویض لاستیک

    در ویدئو روبرو به بررسی نحوه تعویض لاستیک محوری(عقب) در جک پالت می پردازیم

    تعمیر جک پالت تعویض لاستیک

    در خصوص یکسری مشکلات متداول جک پالت موارد زیر را بصورت کلی بررسی می کنیم

    1. آزاد کردن هوای محبوس شده در سیستم هیدرولیکی

    چرایی : سیستم هیدرولیک معمولا محکم مهر و موم می‌شود، اما هوا می‌تواند از طریق کارتریج شیر آسیب دیده، ترک خورده یا فرسوده وارد آن شود. توجه داشته باشید که عملکرد جک پالت بسیار ساده است. با این وجود، وجود فشار هیدرولیک موضوعی است که برای عملکرد صحیح این ابزار حیاتی است. بنابراین، هر هوایی که در سیستم هیدرولیک محبوس بشود، می‌تواند فشار را مختل کرده و از بلند شدن چنگال آن جلوگیری کند.نحوه پیشگیری : سیستم هیدرولیکی پالت بر را به طور روزانه بررسی کنید و اگر در آن هوای محبوس شده مشاهده کردید، سریعا با روشی که در ادامه به شما می‌گوییم، اقدام به خالی کردن هوا کنید.نحوه تعمیر : برای تعمیر جک پالت در بخش هیدرولیکی آن، باید قبل از اینکه همه اجزا را از یکدیگر جدا کنید، با پمپاژ کردن دسته آن، هوا را به بیرون هدایت کنید. ابتدا، شاخک‌ها را خالی کنید و دسته را تا 20 بار پمپاژ کنید که هوای محبوس شده از سیستم هیدرولیک جک پالت خارج شود، سپس مایع، جایگزین هوای خالی شده می‌شود.

    2-    تعویض حلقه واشر فرسوده شده 

    چرایی : اگر شاهد چکه کردن مایع هیدرولیک در پایین دسته هستید ، به احتمال زیاد واشر آسیب دیده است و تنها راه حل این مشکل، تعویض آن است.اگر نوع پالت بر خود را می‌شناسید، می‌توانید از فروشگاه‌های تجهیزات صنعتی یا سخت افزار محلی خود، جایگزین واشر جک پالت را دریافت کنید. حتما مطمئن شوید که حلقه جدیدی که خریداری می‌کنید از نوع با کیفیت آن است.
    نحوه پیشگیری : واشر پالت بر را به صورت روزانه بررسی کنید و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.
    نحوه تعمیر : برای تعویض حلقه واشر آسیب دیده و تعمیر جک پالت، این مراحل ساده را دنبال کنید:توجه داشته باشید، قبل از شروع فرآیند تعویض واشر جک پالت، مطمئن شوید که تمام جریان‌های عبوری برق در دستگاه را خاموش کرده‌اید. برای این کار کافی است، کلید دستگاه را بیرون آورده و باتری را جدا کنید. هنگام تعمیر هر ماشینی، حفظ نکات ایمنی، موضوع مهمی است که حتما باید در نظر داشته باشید. بنابراین، مطمئن شوید که از هرگونه شوک احتمالی یا خطر روشن شدن تصادفی پالت بر که باعث ایجاد آسیب شدید می‌شود، جلوگیری می‌کنید. 
    مرحله اول
    : پالت بر را بلند کنید، یک شی را در زیر محور آن قرار دهید تا چرخ‌های محرک را بلند شوند و دسترسی آسان به واشر، امکان پذیر شود.
    مرحله دوم: هنگامی که به حلقه واشر دسترسی پیدا کردید، پیچ تخلیه را در نزدیکی چرخ عقب جک پالت پیدا کنید. پیچ را با استفاده از آچار بیرون بکشید و مایع را از آن خارج کنید سپس داخل یک سطل بگذارید. دسته را چند بار پمپاژ کنید تا مطمئن شوید، تمام مایع از آن خارج شده است. پیچ تخلیه را به عقب برگردانید و آن را سفت کنید.
    مرحله سوم: اهرم پایینی را جدا کنید. یک پین در سمت راست بدنه پمپ وجود دارد که اهرم پایینی را محکم در جای خود نگه می‌دارد. با استفاده از پیچ گوشتی، پین را از روی اهرم جدا کرده و آن را از بدنه پمپ بیرون بکشید.
    مرحله چهارم: واشر را بردارید. انتهای کارتریج را با استفاده از انبردست یا موچین فلزی ببندید و واشر آسیب دیده را بیرون بکشید. این بخش را تمیز کنید تا هر گونه زباله و کثیفی باقیمانده در آن، به ویژه از حلقه قدیمی واشر کاملا پاک شود.
    مرحله پنجم: حلقه واشر جدید را جیاگزین کنید. واشر نو را در محفظه قرار داده و پس از آن درپوش محفظه را روی آن قرار دهید. در آخر، آن را با انبردست سفت کنید.
    مرحله ششم:  اهرم پایینی را در جای خود قرار دهید.
    مرحله هفتم: سیستم هیدرولیک را مجددا پر کنید. مایعی را که از جک پالت در سطل تخلیه کردید را به خاطر دارید؟ امیدواریم آن را دور نینداخته باشید، زیرا باید در ادامه سیستم هیدرولیکی را پر کنید و ببینید که آیا درست کار می‌کند یا خیر.

    3-    رفع مشکلات در قسمت بدنه جک پالت

     

    چرایی:استفاده نادرست و دقت نکردن به نکات دفترچه راهنمای پالت بر، می‌تواند این مشکل را بوجود آورد. با این حال، ممکن است، آنها به دیوارهای انبار برخورد کرده یا از آنها را در فضای مناسب نگهداری نشود. این موضوع، می‌تواند باعث وارد شدن آسیب جدی به بدنه و فریم جک پالت شود یا حتی باعث شود که بدنه به طرفین حرکت کند و در موارد بد تر اصلا به سمت بالا حرکت نکند.
    نحوه پیشگیری : راهنمای کامل استفاده از جک پالت را مطالعه کنید و از تعمیر جک پالت و بوجود آمدن هزینه‌های طاقت فرسا جلوگیری کنید.
    نحوه رفع اشکال : زمانی که مطمئن شدید مشکل از حلقه واشر یا هوای محبوس شده در سیستم هیدرولیکی نیست ، قاب پالت بر را بررسی کنید و ببینید آیا این فرورفتگی است که باعث می‌شود جک پالت به طور عادی کار نکند. اگر بله با یک تعمیر کار متخصص صحبت کنید و بخواهید تا این مشکل را برای شما حل کند.

    4-    رفع اشکالات بوجود آمده در دسته یا شاخک جک پالت

    چرایی : فشار بیش از حد به شاخک‌ها یکی از دلایل رایجی است که باعث خراب شدن آن‌ها می‌شود. همچنین، ممکن است کیفیت محصول خریداری شده پایین باشد یا از جک پالت در رمپ‌ها با زاویه بسیار پایین استفاده شود.
    نحوه پیشگیری : از کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، اطمینان حاصل کرده و به دسته‌ها فشار زیادی وارد نکنید.
    نحوه رفع اشکال : در صورت بروز این مشکل، شما باید با یک متخصص مشورت کنید و در صورت امکان دسته را تعمیر کنید. در غیر این صورت و با وجود خرابی‌های شدیدتر باید اقدام به تعویض شاخک جک پالت کنید.

    5-    روغن ریزی جک پالت

     

    چرایی : دلیل بروز این مشکل، می‌تواند زمان استفاده زیاد از پالت بر، انجام ندادن سرویس روتین روغن، وارد شدن صدمه به شفت‌ها یا خوردگی واشر باشد
    .نحوه پیشگیری: برای جلوگیری از تعمیر جک پالت باید یک برنامه دوره‌ای برای روغن کاری آن داشته باشید. همچنین، در مدت زمانی که از پالت بر استفاده می‌کنید دقت داشته باشید و سعی کنید به طور طولانی از آن استفاده نکنید.
    نحوه رفع اشکال : لوازم استاندارد و ضد سایش را جایگزین نمونه غیر استاندارد آن کنید. همچنین باید روغن جک پالت را تعویض کنید و در صورت بروز مشکلات جدی شفت‌ها را تعویض کنید. ما هواگیری جک پالت و تعویض لوازم شیر کنترل پمپ هیدرولیکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.