چگونه در زمستان از لیفتراک نگهداری کنیم

لیفتراک وسیله ای می باشد که باید از این وسیله در روزهای سرد سال مانند روزهای فصل پاییز و زمستان محافظت نمود، تا بتوان در این روزهای سرد لیفتراکی سالم داشت و همچنین بتوان به راحتی از این وسیله استفاده نمود. ما در این مقاله قصد داریم به موضوعات پیرامون نگهداری و سرویس دستگاه بپردازیم پس اگر شما نیز میخواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات کامل به کسب نمایید، می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و در مورد سرویس و نگهداری لیفتراک اطلاعات کاملی به دست آورید.

مطالعه بیشتر: تعمیرات لیفتراک

اقدامات لازم برای سرویس و نگهداری لیفتراک

شما برای اینکه بتوانید از لیفتراک خود محافظت نمایید و به بهترین شکل آن را سرویس نماید و از آن نگهداری کنید باید یک سری اقدامات را انجام دهید که برای دستگاه و اپراتور مشکلی ایجاد نشود. این اقدامات به شرح زیر می باشند.

 

اقدامات لازم برای ایجاد امنیت برای اپراتور

 از دیگر اقدامات بای داشتن لیفتراک سالم استفاده از اپراتور و یا همان راننده دستگاه برای اینکه امنیت کامل داشته باشد باید در هنگامی که مشغول به کار با لیفتراک میباشد از لباس گرم استفاده کند و علاوه بر لباس گرم باید لباس اپراتور یا همان راننده دستگاه به گونه‌ای باشد که درهنگام برف و بوران و مکان هایی که در آن مکان ها برف تا حد زیادی وجود دارد که بتوان اپراتور و یا همان راننده لیفتراک را به خوبی مشاهده نمود.

اقدامات لازم برای محافظت از لیفتراک

یکی از مهمترین کارهایی که برای محافظت از دستگاه و همچنین مجهز نمودن لیفتراک باید انجام‌ داد، مجهز نمودن لیفتراک به کابین های سرپوشیده یا همان اتاقک های سرپوشیده می باشد، زیرا در صورتی که لیفتراک به کابین های سرپوشیده مجهز شود، برای فرد اپراتور و لیفتراک مشکلی ایجاد نمی گردد. همچنین شما برای اینکه بتوانید با لیفتراک حرکت و چرخش راحتی در سطوح برفی و سطوحی که دارای لغزندگی می باشند داشته باشید، می توانید از زنجیر چرخ برای لاستیک های لیفتراک استفاده نمایید در صورتی که از زنجیر چرخ برای لاستیک های لیفتراک استفاده نمایید زنجیر چرخ اصطکاکی لاستیک های دستگاه و سطوح لغزنده ایجاد می نماید تا شما بتوانید به بهترین شکل و با لیفتراک حرکت نمایید.

توضیحات بیشتر

علاوه بر این موضوعات شما باید حتماً روشنایی دستگاه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید زیرا در صورتی که در زمانی که بارش برف تا حد زیادی می باشد اگر روشنایی لیفتراک کاهش یابد این کاهش روشنایی می تواند مشکلات بسیار زیادی را برای اپراتور دستگاه به وجود بیاورد.

اطلاعات بیشتر در خصوص: تعمیرات لیفتراک برقی

 

کارهای لازم‌ برای تعمیر و نگهداری از دستگاه

درروزهای سرد سال  مانند روزهای فصل پاییز و زمستان لیفتراک بیشتری نیاز دارد که مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت وجود مشکل تعمیر شود به صورتی که شما باید تمام قسمت های دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که در هر کدام از این قسمت ها مشکلی وجود داشت آن را تعمیر نمایید زیرا در صورتی که این مشکلات برطرف نشوند ممکن است در هنگام استفاده از دستگاه در روزهای سرد سال مشکلات بسیار زیادی به وجود بیاید.

راننده لیفتراک
راننده لیفتراک

مورد بررسی قرار دادن لیفتراک به صورت روزانه

همانطور که می دانید برای مجموعه ای که به صورت روزانه از این دستگاه استفاده می نمایند و یا تا حد زیادی از این دستگاه استفاده می نمایند، ایمنی دستگاه تا حد زیادی برای این مجموعه اهمیت دارد. به همین دلیل شما باید قبل از اینکه به صورت روزانه از این دستگاه استفاده نمایید باید این دستگاه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از ایراد ها و مشکلاتی که در این دستگاه وجود دارد جلوگیری نماید و آنها را مورد تعمیر قرار دهید. در صورتیکه اپراتور لیفتراک تمامی نکاتی که ما با آنها اشاره نمودیم را به صورت کامل رعایت نماید و به بهترین شکل از دستگاه استفاده نماید مطمئنا هیچ گونه مشکل و یا خسارتی برای لیفتراک و یا برای خود اپراتور به وجود نمی آید.

بررسی تمام خطرات احتمالی که ممکن است برای دستگاه به وجود بیاید

در صورتی که فرد اپراتور از خطرات احتمالی که ممکن است برای افراد به وجود بیاید مانند لغزندگی سطح زمین، دید کم در هنگام ریزش برف و یا سرد شدن بسیار زیاد قطعات موجود درون لیفتراک اطلاع کاملی داشته باشد، می‌تواند از خسارات و مشکلات بسیار زیاد جلوگیری نماید. برای اینکه بتوان از این خطرات احتمالی که ممکن است برای دستگاه به وجود بیاید جلوگیری نمود، فرد اپراتور باید یکسری نکات را رعایت نمایند تا بتواند به بهترین شکل از دستگاه نگهداری نماید و همچنین از خطرات احتمالی جلوگیری نماید. این نکات به شرح زیر می باشند :

اولین کاری که شما باید برای نگهداری لیفتراک انجام دهید این می باشد که شما بررسی کنید عاج لاستیک ها و بر روی لاستیک ها سالم می باشند و یا خیر و آیا اصطحکاک کافی را ایجاد می نمایند که در سطوح لغزنده لیز نخورد.

قطعات لیفتراک
قطعات لیفتراک

برای داشتن لیفتراک سالم چه کنیم

یکی دیگر از کارهایی که باید اپراتور برای محافظت و نگهداری از دستگاه انجام دهد این می باشد که هنگامی که برف و یا باران تا حد زیادی می بارد، اپراتور ، دستگاه را به یک مکان خشک و امن انتقال دهد تا بدین صورت از نفوذ آب و سرما به درون قطعات لیفتراک و مخصوصاً به درون قطعات برقی که درون دستگاه وجود دارد جلوگیری کند.

یکی دیگر از اقداماتی که باید برای نگهداری از لیفتراک انجام دهید این می باشد که در روزهای سرد سال و فصول سرد باطری لیفتراک های برقی را به صورت کامل شارژ نماید، زیرا باتری های لیفتراک های برقی در صورتی که از آنها استفاده نگردد به صورت خودکار شارژ آنها تخلیه می گردد.

پس همیشه سعی کنید که باتری های دستگاه که در حالت تخلیه قرار دارند را بیشتر از ۱۲ ساعت بلا استفاده قرار ندهید و حتماً از آن استفاده نمایید. زیرا در صورتی که باتری هایی که در حال تخلیه دارند را بیشتر از ۱۲ ساعت مورد استفاده قرار ندهید، عمر باطری لیفتراک برقی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

مراقبت و نگه داری از لیفتراک برای داشتن لیفتراک سالم

در هنگامی که شما قصد تعویض روغن دستگاه را دارید و مخصوصاً در زمانی که شما در حال تعویض روغن هیدرولیک می باشید، حتماً از روغن های فابریک که دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند استفاده نمایید. زیرا در صورتی که شما از این روغن ها که به صورت فابریک عرضه می گردند استفاده ننمایید

در هنگام استفاده از لیفتراک در فصول سرد مشکلات زیادی برای لیفتراک به وجود می آید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =