نکات مهم ایمنی شارژر باتری لیفتراک برقی

در این مطلب به بررسی نکات مهم ایمنی شارژر باتری لیفتراک برقی می پردازیم

نگهداری و سرویس باتری لیفتراک های برقی، یکی از بزرگترین چالش مصرف کنندگان این نوع لیفتراک‌ها است، که گروه لیفت سرویس غرب تصمیم دارد در این مقاله به صورت مرحله‌ای و دقیق سرویس نگهداری شارژر و باتری لیفتراک‌های برقی را خدمت مصرف کنندگان عزیز توضیح دهد.

اطلاعات بیشتر در خصوص: تعمیر لیفتراک برقی

چک لیست ایمنی شارژر باطری لیفتراک

  1. در مرحله اول مطمئن شوید که شارژر باتری لیفتراک، ثابت باشد. یعنی ولتاژ خروجی 24 ولت 36 یا 48.72.80 مطابق با ولتاژ باتری باشد. و همچنین خروجی آمپر شارژر باتری طبق نیاز باتری باشد. بطور مثال اگر لیفتراک شما دارای یک باتری 80 ولت 560 آمپر باشد شارژر باتری 80ولت با آمپر خروجی 80 الی 100 باشد.
  2. مطمئن شوید که کابل باتری لیفتراک و اتصالات پیچی و یا پل سربی اگر کاملا اتصال برقرار نکند باعث داغ شدن باتری می‌گردد.
  3. بعد از فول شارژ شدن باتری لیفتراک آب مقطر نیز اضافه گردد (تا نشانه‌ای که روی درب باتری لیفتراک حک شده). در صورتی که درصد اسید یا الکترولیت باتری روی 28/1 باشد، حتما باید آب مقطر اضافه گردد.
  4. باتری لیفتراک بعد از اتمام ساعت کاری که باتری دوباره شارژ شده یعنی پایین تراز %30 رسیده، باید تا 12 ساعت به باتری اجازه شارژ شدن بدهید تا باتری فول شارژ شود به این عمل یک سیکل شارژی در طول 24 ساعت گفته می‌شود باتری های لیفتراک با سیکل های شارژی محدود تولید می شود که درسال باید به تعداد روزهای کاری شارژ و دشارژ گردد در غیر این صورت باتری لیفتراک آسیب جدی به میبیند.
  5. به باتری اجازه دهید که کاملا شارژ شود، نزارید شارژ باتری کامل تمام شود یعنی پایین تراز %30 برسد.
  6. باتری درحین شارژ گاز هیدروژن تولید می کند، به همین دلیل در نزدیکی باتری به هیچ وجه جرقه یا آتیش روشن نکنید در کنار باتری سیگار نکشید و در جای که باتری لیفتراک در حال شارژ است تهویه هوای کامل صورت بگیرد.
  7. اگر دستگاه شما برای مدت زیادی قرار است استفاده نشود حتما هفته یک بار باتری دستگاه رو در حالت شارژ بزارید
  8. هر ماه یک بار شارژر رابه حالت ECا کولایزر قرار دهید تا تمای سلول های دولتی یک سان شارژ شود.

اگر موردی بنظرتان می رسد که در نکات مهم ایمنی شارژر باتری لیفتراک برقی از قلم افتاده با نظرات ارزشمند خود با ما در میان بگذارید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =