لاستیک لیفتراک

لاستیک لیفتراک


انواع لاستیک لیفتراک توپر و بادی

در این مقاله ما قصد داریم انواع لاستیک های لیفتراک را به شما معرفی و نحوه نگه داری از انرا به شما اموزش دهیم.
امروزه لیفتراک ها تبدیل به جز جدایی ناپذیر انبار شرکت و کارخانه ها شده اند که لاستیک بادی و لاستیک توپر از نمونه های پرکاربرد این لاستیک ها هستند. خصوصیات این ماشین باعث شده تا مشکل جابه جایی اجسام و محصولات تولیده شده سنگین رفع شود. این ماسین در پنج مدل: برقی، دیزلی، بنزینی، گازسوز و بنزینی گازسوز موجود هستند. نگهداری از آنها یکی از موضوعات مهم هر انبار و انبارداری است؛ زیرا به وجود آمدن کوچکترین مشکلی برای لیفتراک به معنای تعطیلی انبار و انباشته شدن محصولات تولیدی در خط تولید.

نحوه نگه داری انواع لاستیک لیفتراک

در بحث نگهداری مانند هر ماشین دیگری اولویت با تعویض قطعات مصرفی می باشد؛ که در این بین لاستیک ها نقش بسزایی دارند. لیفتراک ها به این دلیل که اجسام سنگین را حمل می کنند، استعداد استهلاک بالایی دارند. لاستیک ها به دلیل تحمل وزن بالا و محموله های سوار نسبت به باقی قطعات استهلاک بیشتری دارند. در این نوشتار سعی بر معرفی انواع لاستیک لیفتراک و راهنمای خرید آن را داریم.برای دریافت و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه تعمیر لیفتراک سر بزنید.

انواع لاستیک لیفتراک

آشنایی با لاستیک لیفتراک

همانطور که گفته شد لاستیک به دلیل تحمل وزن و فشار بالا بسیار بیشتر از باقی قطعات در معرض استهلاک هستند؛ از این رو طراحان و شرکت های تولید کننده لاستیک از موادی خاص برای تولید این لاستیک ها استفاده می کنند. در کنار مواد با کیفیت و مستحکم، تولید کنندگان لاستیک با طراحی ویژه این محصول استقامت آن را تا حد ممکن بالا برده اند. لاستیک ها معمولا در دو مدل توپر و بادی تولید می شوند. لاستیک توپر از یک هسته کائوچویی با روکشی از جنس پلاستیک منعطف با استقامت بالا تولید شده اند، که همین امر باعث شده تا طول عمر این نوع لاستیک بسیار بالا باشد.

لاستیک بادی از پلاستیک منعطف با مقاومت بالا ساخته شده است؛ اما بر خلاف لاستیک توپر که هسته ای جامد دارد، هسته لاستیک بادی لیفتراک همچون لاستیک وسایل نقلیه سنگین با هوا پر می شوند. ساختار لاستیک های بادی لیفتراک مشابه سیستم لاستیک های معمولی وسایل نقلیه است که همگی با آن آشنا هستیم.

لاستیک لیفتراک

کدام لاستیک برای شما مناسب تر است

در بحث انتخاب لاستیک فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که باید همه آنها را در نظر گرفت.

لاستیک توپر لیفتراک به دلیل جامد بودن توانایی جذب ضربه و تکان های شدید را ندارند، از این رو استفاده از این لاستیک ها برای سطوح نا هموار به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. لاستیک توپر لیفتراک به دلیل ساختار خود استقامت و دوام بسیار بالایی دارند؛ اما در صورت استفاده از این لاستیک توپر لیفتراک در محیط غیر هموار، به دلیل تکان ها و ضربات شدید امکان وارد آمدن خسارت به باقی قسمت های لیفتراک بالا است.

لاستیک بادی به این دلیل که تامین فشار آنها توسط هوا انجام می شود، توانایی جذب ضربه و تکان های شدید را دارند؛ از این رو می توان آنها را در محیط های غیر هموار و صاف هم به کاربرد.

سخن پایانی

اگر قصد خرید لاستیک لیفتراک را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که لیفتراک شما در چه محیطی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر لیفتراک شما در محوطه داخلی یک انبار یا کارگاه مسطح کار می کند و این محوطه صاف و بدون پستی و بلندی است، بهتر است که از لاستیک توپر استفاده کنید. اما اگر محیط کار شما صاف و هموار نیست، به شما پیشنهاد می شود از لاستیک بادی استفاده کنید. استفاده از لاستیک بادی در سطوح هموار باعث بالا رفتن هزینه های شما می شود؛ چون در محیط هموار می توان از لاستیک های توپر با طول عمر بسیار بالا استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =